Kết quả 1 đến 2 của 2
  1. #1
    Ngày tham gia
    Aug 2015
    Bài viết
    5

    Thêm một triển vọng kéo dài tuổi thọ cho pin Laptop!

    Công ty CMR (Anh) đã tạo ra bước đột phá quan trọng về công nghệ pin nhiên liệu với một sản phẩm chỉ nhỏ bằng 1/10 các mẫu hiện nay và có thể thay thế pin trong máy tính xách tay.

    Mẫu laptop sử dụng pin nhiên liệu gắn kèm.​
    CMR tuyên bố thiết kế mới, ban đầu dùng methanol, dựa trên một loại ống có thể hòa trộn hỗn hợp khí và nhiên liệu. Cho đến nay, các loại ống nhiên liệu thường tách riêng hoàn toàn 2 thành phần này.

    Sản phẩm của CMR sẽ có thời lượng sử dụng dài gấp bốn lần so với pin trong laptop hay nhiều thiết bị sử dụng năng lượng khác, và có thể được xạc thường xuyên.

    "Chúng tôi tin tưởng công nghệ này chính là công cụ chuyển đổi từ transistor sang mạch tích hợp", John Halfpenny, Giám đốc hành điều hành của CMR, khẳng định.

    Từ nhiều năm nay, pin nhiên liêu đã được quảng bá như một nguồn năng lượng xanh mới. Chúng sản xuất điện qua phản ứng hóa học và chỉ thải ra một lượng nhỏ khí CO2 - yếu tố bị các nhà khoa học cho là gây ra hiệu ứng nhà kính toàn cầu. Tuy nhiên, giá thành cao và những nghi ngờ về khả năng phổ biến nguồn nhiên liệu - thường là hydro - đã cản đường phát triển của công nghệ này, bất chấp nỗ lực nhiều năm nghiên cứu của nhiều công ty năng lượng cũng như ngành công nghiệp tự động.

  2. #2
    Ngày tham gia
    Nov 2015
    Bài viết
    0

    Fuel Cell Structure

    Summary

    The Compact Mixed-Reactant (CMR) fuel cell is a new ‘platform’ approach to the design and operation of all types of fuel cell. CMR uses selective electrodes to enable conventional bipolar flow-field plates to be eliminated entirely. It promises to reduce the complexity, size, tolerances and costs of fuel cells and to raise stack power densities significantly.

    * 5-10x increase in performance
    o greater power density
    o smaller size, weight
    o higher efficiency, less heat
    o enhanced durability
    * 80% lower stack cost
    o fewer components & materials
    o easier manufacture (solid state, ultimately)
    o reduced use of precious metals

    How CMR Works

    In every type of conventional fuel cell system, fuels and oxidants are delivered separately to each cell by sophisticated manifolds and gas-tight structures. In most fuel cells, this is done by means of flow-field plates. In a conventional stack, the plates account for around 90% of the volume and weight, one third of material costs and up to half of the possible cell area.

    CMR technology is an entirely new concept, in which a mixture of fuel and oxidant flows through a fully porous anode-electrolyte-cathode assembly. No flow-field plates are required in a CMR stack. Whatever the specific geometry or chemistry, CMR cells require selective electrode catalysts. We have identified and are using these key enabling materials in our direct methanol fuel cell development programme.

    Key advantages and benefits

    * at the stack level, CMR eliminates bipolar flow-field plates, leading to:
    o a dramatic stack volume reduction and corresponding increase in power density
    o significantly lower manufacturing cost via materials saving and design simplicity
    * at the cell level, the flow of reactants through the anode-electrolyte-cathode assembly improves cell performance characteristics by:
    o enhanced mass transport of reactants to catalyst surfaces
    o enlarged accessible active cell area

Quyền viết bài

  • Bạn Không thể gửi Chủ đề mới
  • Bạn Không thể Gửi trả lời
  • Bạn Không thể Gửi file đính kèm
  • Bạn Không thể Sửa bài viết của mình
  •