Trang 3 của 4 Đầu tiênĐầu tiên 1234 CuốiCuối
Kết quả 21 đến 30 của 33
  1. #21
    Ngày tham gia
    Nov 2015
    Bài viết
    8
    Trích dẫn Gửi bởi babylili
    Kệ cơ hội anh em xờ vào R600 càng sớm chứ sao :sun:
    ATI nó cũng định ra R700 vào quý 1 2008, nếu đúng lịch này mà táng thì vòng đời của R600 chả phải quá ngắn sao:lamlo:

  2. #22
    Ngày tham gia
    Apr 2016
    Bài viết
    1
    pó tay .com năm nay là năm của Intel và Nvidia ac ac

  3. #23
    Ngày tham gia
    Nov 2015
    Bài viết
    0
    Từ Dx9 trở về trước ,các game muốn nhận ra được các feature của card ( hay còn gọi là caps bits ) các nhà làm game phải thiết lập code paths .Do có rất nhiều series card, mỗi loại series các nhà hardware vendor chọn các feature riêng cho từng loại card ,ngoài ra 2 hãng Ati và nVidia đều có những feature riêng .Việc này dẫn đến việc thiết lập code paths rất tốn thời gian ,những dòng card cũ sẽ không đựơc viết code paths --> hiện tượng không support .
    Từ Dx10 việc thiết lập code path này các nhà làm game không cần thực hiện nữa ,họ chỉ cần sử dụng các feature mà directx có để thực hiện game của họ mà không cần quan tâm về phía hardware vendor. Những vid nào có feature chạy được game của họ thì khi chạy game các feature này sẽ thể hiện ra ,những vid không có thì các feature đó sẽ không có .
    Những bản Directx sau : 10.1 ,10.2 ...... sẽ đưa 1 số feature mới vào ( những feature này có thể đã có ở những card đã sản xuất trước đây ,hoặc chưa có ) từ đó các nhà hardware vendor sẽ phát triển theo để có thể chạy được những feature này, các nhà làm game sẽ đưa những feature này vào game .
    Kết luận :
    -Cho dù sau này có ra bản Dx 10.1000 thì những vid Dx10 hiện tại vẫn chạy được tuy nhiên có thể không có những feature mới.
    -Những vid hiện tại ( như G80 ) có thể có những feature của dx10.1 chứ không cần phải đợi vid support dx10.1 .

  4. #24
    Ngày tham gia
    Apr 2016
    Bài viết
    0
    Trích dẫn Gửi bởi Rockie
    Kết luận :
    -Cho dù sau này có ra bản Dx 10.1000 thì những vid Dx10 hiện tại vẫn chạy được tuy nhiên có thể không có những feature mới.
    -Những vid hiện tại ( như G80 ) có thể có những feature của dx10.1 chứ không cần phải đợi vid support dx10.1 .
    Nói như vậy thì giải thích làm sao

    - G80 chỉ hỗ trợ SM 4.0 và DX10.
    - G90 hỗ trợ đến SM 5.0 và DX10.1

    Những câu kết luận của bro lấy gì làm kiểm chứng, link nào nói, hoàn toàn là phát biểu chủ quan. Tôi chỉ biết rằng Microsoft ra 1 chuẩn DX mới là các nhà sản xuất phần cứng phải chạy theo để hỗ trợ nó, nếu ko như vậy thì microsoft đưa ra cái mới làm gì, và các ông sản xuất phần cứng mới sản xuất ra cái mới bán ai mua.

    Câu phát biểu này làm tôi nhớ lại những phát biểu trước đây khi Windows Vista ra ai cũng hy vọng Win XP sẽ hỗ trợ DX10 để khỏi cài Vista cho nặng máy, đến lúc này thì biết rằng đó chỉ là ảo mộng.

  5. #25
    Ngày tham gia
    Aug 2015
    Bài viết
    7
    DirectX 10 also sees the death of 'cap bits', or capability bits - These are currently used to signify to DirectX what features a particular piece of hardware does and doesn't support, which can often lead to a nightmare scenario for developers, who drown under a flood of hardware features that are supported by one graphics vendor and not another and the like. Thus, under this initial release of the API, a DirectX 10 compliant part is a DirectX 10 compliant part - No ifs and buts, or confusion such as we saw with DirectX 9 regarding the differing Shader Models on show, or features such as Vertex Texture Fetch. Admittedly, there are a few caveats to this 'no caps' system, as there are still a handful of items which don't have to be supported by a vendor to gain DirectX 10 compliance, but these are currently limited to some more 'expensive' features, such as the ability to perform blending on 32-bit floating-point render targets and colour buffers, and texture filtering on 32-bit texture formats. Other items such as the levels of multi-sample anti-aliasing available can also still vary between hardware vendors, but that's basically the limit of the flexibility IHVs have when creating DirectX 10 parts. Of course, that doesn't stop them from adding in hardware support above and beyond what is available in DirectX, but there won't be any way to use such features beyond pushing Microsoft to include them in DirectX 10.1, or whatever the next iteration of the API will be.

    Before we begin outright, we should remind ourselves briefly as to exactly why the API will be seeing point releases as of DirectX 10. The main reason for this move is the removal of cap (or capability) bits in the API. In the past, cap bits allowed for graphics vendors to basically pick and choose what features their hardware would support (albeit within some fairly strict guidelines to ensure compliancy to particular DirectX and Shader Model revisions). Although this left the likes of NVIDIA and ATI with plenty of room to develop and tout features that the other didn't have, it also had the side effect of creating development Hell for any game developers working on titles, leaving them to sort through a myriad of cap bits for different GPUs and configurations to ensure that they were supporting the right features for the right boards - More often than not, this simply meant that advanced features that only one graphics vendor supported were left out of the vast majority of titles altogether (Truform anyone?). The removal of this labyrinth was one of the main things developers were screaming out for when it came to discussing what was required of DirectX 10, and so it came to pass.

    Of course, this removal of cap bits had to be offset against the ever changing and progressing world of GPU development, so the graphics vendors still needed a way to push the technology forward and allow new technologies to find their way into games. Thus, DirectX 10 will be seeing point releases, one of the main facets of which will be to facilitate the inclusion of new funtionality for compliant graphics hardware to make use of. This makes life easier both for developers (who can target DirectX 10, 10.1 etc rather than individual features) and consumers - How do you explain to the man on the street that yes, a Radeon X800 and GeForce 6800 are both DirectX 9 parts, but both support different Shader Models in their respective architectures. It isn't much fun, trust me. As DirectX 10 and its point releases will also have very little in the way of features that are only optional in the API, buying a graphics board compliant with a particular DirectX 10 version will ensure that it does everything it needs to do to satisfy game titles that use that level of technology. No more Vertex Texture Fetch-esque confusions this time around then.

    The other question to answer (or not answer, such is the way these things work) before we start is - When will DirectX 10.1 be released? From what we've heard thus far, it appears that it may well become available not all that long after DirectX 10 itself. What isn't so likely however, is that we'll be seeing DirectX 10.1 capable hardware before or at the time of the launch of this new iteration of the API. The main reason for this will be the additional requirements necessary to support DirectX 10.1's WDDM 2.1 driver model, but we'll go into that a little more thoroughly in due course. In other words then, although we may see DirectX 10.1 pretty soon in the grand scheme of things, don't expect to be racing out to buy a DirectX 10.1 capable graphics board for the forseeable future.
    Cấu thứ 2 Rock viết ,có ghi chữ "có thể" ,bro nên đọc thêm các bài về directx 10 và 10.1 thêm
    Ngoài ra bro có thể đọc thêm về caps bits




    Large Variations in Hardware Capabilities:
    Along with the high API overheads, developers have cursed hardware manufacturers because of the optional hardware capabilities (known as caps bits) that required GPU detection at the application level. The differing hardware capabilities meant that the developer needed to create several GPU-specific code paths in addition to the one minimum-common-feature-set path that covers older hardware – this obviously takes a massive amount of time to code.

    Fixed Hardware Capabilities & Unified Programming Model:
    Microsoft was ready to make a significant leap forwards in programmability with DirectX 10, but in order to do so, it had to lay down a strict set of specifications for hardware vendors to follow. Without caps bits and the need for vendor specific code paths, programmer’s lives are going to become much easier, so that they can focus on making more enjoyable games.

    Along with that, Microsoft felt that it was time to move away from the traditional fixed function graphics pipeline we have become accustomed to. In the eyes of game developers, this is a good thing – it will allow them to be more expressive since there will be very few GPU-related limitations imposed on them. If you think about why developers love developing games for consoles, you will be able to understand why these changes needed to be made.

    A games console has a consistent hardware specification that doesn’t change – this means that developers know exactly what the capabilities of the hardware are, and can adapt their games to the platform’s capabilities. In the past, the PC (and more specifically the graphics hardware) hasn’t had a consistent set of capabilities because hardware vendors have been able to pick and choose which portions of the specification they want to implement into their hardware.
    http://www.elitebastards.com/cms/in...sk=view&id=103&Itemid=29&limit=1&limitstart=1
    http://www.elitebastards.com/cms/in...ask=view&id=69&Itemid=29&limit=1&limitstart=3
    http://www.bit-tech.net/hardware/2006/11/30/directx10_future_of_pc_gaming/2.html
    http://www.overclock3d.net/articles.php?type=3&id=47&page=2&desc=ati_talks_ab out_directx_10
    http://www.tomshardware.com/2006/11/08/what_direct3d_10_is_all_about/page2.html

  6. #26
    Ngày tham gia
    Dec 2015
    Bài viết
    0
    Trích dẫn Gửi bởi GPGPU
    Nói như vậy thì giải thích làm sao

    - G80 chỉ hỗ trợ SM 4.0 và DX10.
    - G90 hỗ trợ đến SM 5.0 và DX10.1

    Những câu kết luận của bro lấy gì làm kiểm chứng, link nào nói, hoàn toàn là phát biểu chủ quan. Tôi chỉ biết rằng Microsoft ra 1 chuẩn DX mới là các nhà sản xuất phần cứng phải chạy theo để hỗ trợ nó, nếu ko như vậy thì microsoft đưa ra cái mới làm gì, và các ông sản xuất phần cứng mới sản xuất ra cái mới bán ai mua.

    Câu phát biểu này làm tôi nhớ lại những phát biểu trước đây khi Windows Vista ra ai cũng hy vọng Win XP sẽ hỗ trợ DX10 để khỏi cài Vista cho nặng máy, đến lúc này thì biết rằng đó chỉ là ảo mộng.
    Dx10.1 còn chưa biết feature nó là gì nữa các bài Powerpoint trên chỉ tóm tắt sơ lược về Dx10.1 sẽ ra thế nào thôi chứ nói gì đến SM 5.0 và G90/R700.
    Thêm 1 dẫn chứng là hiện tại ngay cả dx10.1 cũng ko có SM 5.0 ,có thể SM 5.0 ở những bản sau của dx tuy nhiên xbit-lab report rằng nVidia sẽ cho G90 và G100 hỗ trợ SM5.0

  7. #27
    Ngày tham gia
    Aug 2015
    Bài viết
    23
    Trích dẫn Gửi bởi Rockie
    Cấu thứ 2 Rock viết ,có ghi chữ "có thể" ,bro nên đọc thêm các bài về directx 10 và 10.1 thêm
    Ngoài ra bro có thể đọc thêm về caps bits
    http://www.elitebastards.com/cms/in...sk=view&id=103&Itemid=29&limit=1&limitstart=1
    Thì ngay cái link bro đưa ra ở trên cũng đã nói rõ rằng DX 10.1 phải cần phần cứng DX 10.1 là gì



    although we may see DirectX 10.1 pretty soon in the grand scheme of things, don't expect to be racing out to buy a DirectX 10.1 capable graphics board for the forseeable future.

  8. #28
    Ngày tham gia
    Nov 2015
    Bài viết
    0
    Chẳng có gì lạ cả ,các nhà sản xuất vid hiện tại muốn đánh vào tâm lý của người mua nên cứ ghi lên các sticker là support dx này nọ ,chẳng qua là để cho người mua cảm thấy mình có được hàng thuộc model mới nhất mà thôi .

    Thêm 1 ví dụ nữa :



    Physics on the GPU?

    After the briefing we had a chance to ask ATI if what they had planned for physics on the GPU. It was fairly clear throughout the presentation (and others previous to this one) that ATI are very keen to get their GPU's working on physics. To ATI this is just another thing that the developers can offload from the CPU. This includes things like clothes, water, smoke, explosions - all the things that Ageia's card is claiming to improve.

    This all does begs the question:

    Can DirectX 9 parts do physics?

    Well...in short: Yes. ATI have already shown that their X1K series of cards are more than capable of this.
    They see the GPU as being able to add a whole lot of "clutter" to the games, thus making them more realistic. This can be done through ATI's next-gen Unified Shader or through a more conventional part already on sale today. Whether ATI will push the idea forward on their current gen was something I was not so sure of. Obviously a company making new graphics cards will want to sell them - but there is certainly promise that ATI's current gen of cards can do physics.

    Apparently at this time Microsoft have not made their own physics API but ATI did not quell the idea totally leaving this open as well as suggesting that perhaps Havok or some other API could become industry standard -if Microsoft did not decide to release their own. From a personal perspective I would think that Microsoft could benefit from doing a physics API, but whether they will do this or not remains to be seen.
    Từ dòng x1k series đã cho phép xử lý physics ,tuy nhiên API mới là dx10.1 mới giới thiệu ( chẳng lẽ lại nói x1k series support dx10.1 ?? )

    Hiện tại chữ "support" dx 10 ,10.1 không đúng cho lắm mà phải ghi hẳn là là support feature nào trong phiên bản dx .

  9. #29
    Ngày tham gia
    Aug 2015
    Bài viết
    6
    Trích dẫn Gửi bởi Rockie
    Chẳng có gì lạ cả ,các nhà sản xuất vid hiện tại muốn đánh vào tâm lý của người mua nên cứ ghi lên các sticker là support dx này nọ ,chẳng qua là để cho người mua cảm thấy mình có được hàng thuộc model mới nhất mà thôi .

    Thêm 1 ví dụ nữa :


    Từ dòng x1k series đã cho phép xử lý physics ,tuy nhiên API mới là dx10.1 mới giới thiệu ( chẳng lẽ lại nói x1k series support dx10.1 ?? )

    Hiện tại chữ "support" dx 10 ,10.1 không đúng cho lắm mà phải ghi hẳn là là support feature nào trong phiên bản dx .
    Sao lại đánh vào tâm lý người dùng, điều đó quả thật là nó phải như thế thì họ mới nói như thế, chứ đánh vào tâm lý mà trật lất thì đánh làm gì.

    Chẳng hạn tại sao Ge 6 lại được ưu chuộng hơn X800 trong khi sức mạnh có thể chẳng hơn gì, bởi vì đơn giản nó hỗ trợ DX 9c, lúc nó mới xuất hiện chẳng có mấy ai quan tâm đến DX 9c là gì, nhưng từ khi 3dmark06 xuất hiện thì thấy ngay, và nhất là gần đây có 1 loạt game X800 cũng ko cho chơi thì mới thấy tầm quan trọng của phần cứng DX 9c. Thì phần cứng DX 10.1 cũng vậy thôi.

    x1k series cho xử lý physics thì liên quan gì DX ở đây, chẳng qua kiến trúc của X1k rất phù hợp với xử lý đa luồng hóa ra lại rất phù hợp với xử lý physics, mà cho đến hiện nay thì cái gọi là xử lý physics của X1k vẫn chưa thấy trở thành hiện thực ngoài mấy cái demo physics của chính ATI làm ra.

    Nói về Physics thì chính nVIDIA với dòng Ge 7 cũng đã trình diễn những đoạn demo xử lý physics của nVIDIA. Cái này thì liên quan gì đến DX 9 hay DX10.

    Mà tự nhiên đang bàn về phần cứng DX 10.1 tự nhiên bro đưa ra cái dẫn chứng physics gì đó tôi thấy chẳng ăn nhập đâu vào đâu cả.

  10. #30
    Ngày tham gia
    Aug 2015
    Bài viết
    4
    Chả biết bro có đọc bài phía trên ko ? để tôi dịch ra vậy ,tóm tắt là series X1k của Ati có thể thực hiện những physics ,nhưng tại thời điểm đó chưa có API nào cho phép vid xử lý physics cả ---> điều tôi muốn nói là Những nhà sản xuất hardware có thể có những feature mà API chưa có ( Giống như CPU dual core đã có từ lâu ,1 số soft có phát huy được khả năng của dual core tuy nhiên chưa game nào hỗ trợ dual core ,lý do đơn giản là API chưa hỗ trợ ,từ dx10.1 các game sẽ hỗ trợ dual core ).Từ đó tôi mới đưa ra rằng có thể g80 có hỗ trợ những feature của dx10.1 ( đồng ý với bro kết luận này có mang tính chủ quan ,nhưng đợi khi có bản dx10.1 chính thức và những bài viết rõ hơn về nó )


Quyền viết bài

  • Bạn Không thể gửi Chủ đề mới
  • Bạn Không thể Gửi trả lời
  • Bạn Không thể Gửi file đính kèm
  • Bạn Không thể Sửa bài viết của mình
  •